Interogatoriul// de Dan Alexandrescu


– În picioare, drepţi! Să trăiţi domn maior!

– Care sunt? Ăştia?

– Da.

– Când au intrat?

– Aseară.

– Ce au făcut?

– Au tăiat 23 metri de şină cale ferată, pe câmp la ieşire către Bucureşti.

– Deci aşa bă nenorociţilor, cu din astea vă ocupaţi. Lăsaţi că stăm noi de vorbă, numai să mă dezbrac. Avrame unde ai pus dosarul?

– La dumneavoastră pe birou, să trăiţi!

– Staţi aşa că vin eu!


*****


– Bă băieţi, ascultaţi-mă pe mine că vă vreau binele, spune care ai furat şina şi unde aţi dus-o, că vă omoară ăsta când se întoarce.

– Da nu noi, domn şef, noi nu am făcut nimic, deci noi eram în trecere pe acolo când a venit echipajul.

– Bă băieţi, din ăştia ca voi avem în fiecare săptămână, mai bine spuneţi că vă îndoaie domn maior când vine.


******


– Aşa, care a întocmit raportul?

– Chivu.

– Aşa Avrame, iar v-aţi bătut joc, care e şeful grupului?

– Nu ştiu, că nu a vrut să zică.

– Aaa, deci nu vrem să cooperăm. Uite, pentru asta, îl scot pe Sf. Niculae. Ia uitaţi aici, e din cauciuc şi cu bară de fier înăuntru. Şi mai zic o dată: care e capul bandei?

– Da’ nu noi domn şef, noi numa…

– Gura! Ia vino încoace. Cum te cheamă?

– Tibor.

– Fiindcă eşti cu gura mare, ia de aici una!

– Auu – da ce-am făcut dom şef de dai aşa?

– Aa, acuma ai chef de vorbă, ia de aici – şi aici – vino încoa nu mă fă să alerg – şi aici… BĂĂĂ, vă omor!

– Nu eu domn şef, nu mai da, e bolnavă mama şi eu trebuia să ajung acasă.

– Aaa, nu te laşi, stai aşa să îmi dau vesta jos.

– Domn şef, deci eu, când eram atunci, când a venit echipajul, deci noi…

– Gura! Spuneţi care a plănuit! Ia vino încoa, tu ăla! Tu, tu, vino încoa. Tu care eşti?

– Mâlcu.

– Zi acuma, care a plănuit?

– Eu nu ştiu domn şef, eu…

– Ba, îl vezi? Acuma te încing şi pe tine… spuneţi care a plănuit ca vă omor pe toţi! Deci taci, atunci ia un Sfânt la ficaţi şi aici… şi aici…, da’ de ce ţipi aşa? Eşti sensibil?

– Au, domn şef, auuuu… doare nu mai da! Auuuu ce doare!

– Ia de aici pân’ te saturi!…

– Nu mai da! Nu mai da!

– Zi, cine a plănuit?

– Nu eu domn şef! Nu mai daaaa… auuu…

– Vă omoooor! Zi acum cine a plănuit? Mă, futu-vă rasa în cur, vă sparg pe toţi!

– Nu mai da domn şef. Ciucă e!

– Cine? mai zi o dată.

– Ciucă!

– Treci acolo şi nu mai urla… Deci Ciucăăăăăăăă. Un pas în faţă care e Ciucă. Deci tu eşti. Ia vino-ncoa’. De ce taci mă? Ia de aici.

– Auuu, domn şef, nu mai da, nu mai da!

– Guraaa!… deci eşti misterios! Ia de aici… Aşa, acum ascult. Tu eşti şeful? Zi mă!… Se răspunde cu Da sau Nu.

– Da.

– Tu ai plănuit totul?

– Da

– Ai fost singur?

– Nu.

– Voi aţi furat şina?

– Care furt domn şef?

– Mă, Ciucă futu-ţi rasa-n cur, ia de aici un baston, nu ţi-am spus că se răspunde cu da sau nu?

Repet: tu ai plănuit totul?

– Da

– Toţi 4 aţi furat?

– Da

– Şi cu ce aţi tăiat şina, mă? S-a găsit la faţa faptei 2 butelii şi urme de Rabă. De ce taci, mă Ciucă? Ia de aici un baston ca să vorbeşti…

– Păi dooomn şef, mata ai spus cu Da sau Nu.

– Mă Ciucă nu fă mişto! Zi de butelii.

– Domn şef…. Deci eu am întrebat în sat de un autogen. Atât!

– Cum atât, bă nenorocitule! Cine te-a ajutat la tăiat?

– Ei!

– Care ei?

– Mâlcu…

– Şi mai cine?

– Tibor…

– Zi tot!

– Şi Mente.

– Deci ia uite cum ne împrietenim şi vorbim!… Răspunde: unde aţi dus şina tăiată? Aud? Ce bă, nu mai ai grai? Stai aşa că te stimulez eu!

– Nu domn şef, nu mai da, nu ştiu!

– Aaa, iar minţim! Ia de aici un Sfânt!… Ia şi unu la cap, ca să fi cinstit!

– Auuuu, auuuuuuuuuuu, auuuuuuuuu, nu mai daaa domn şeeef! Nu mai da!

– Bă, ziceţi unde e şina, că de aici nu mai scăpaţi, futu-vă rasa în cur de hoţi! Deci voi sabotaţi infrastructura feroviară! Las’ că vă sabotez eu direct în scaunu’ cu rotile! Zi unde e şina!

******

– Domn maior! Permiteţi, la telefon.

– Cine e?

– Doamna Mioara.

– Băăă, vă dau termen până mă întorc, dacă până nu vin nu vorbiţi, s-a terminat cu voi!


*****

– Alo? Mioara?… Mioara? Alo? De ce taci, zi ceva? Ce s-a-ntâmplat?

– Sandule, când vii acasă?

– Nu ştiu, mai pe seara că am treabă.

– Ai treabă? Mereu spui că ai treabă! Azi e sâmbătă!

– Păi, dacă a trebuit să vin la muncă! Ce să fac?

– La muncă? Şi atunci cine e Liza F.? Ce crezi Sandule, că nu ştiu?

– Cuuum? De când umbli tu… ce-ai căutat la mine pe birou?

– Lasă Sandule… că şi doamna Rodica, nevasta lu’ căpitanul Damian a aflat adevărul! Crezi că sunt proastă?

– Cuuum? Ce adevăr? Mioara, alea sunt actele mele! De când umbli tu în ele? De unde ai cheia la birou?

– Da! Tu mă crezi o proastă! Crezi că nu ştiu? Am aflat tot! Cine e, de când aţi început. Ia zi Sandule, unde te întâlneai, în fiecare vineri seara? Mereu te aşteptam acasă, iar tu veneai noaptea! Crezi că nu am găsit nota de plată de la Continental?

– Mioara, alea sunt treburile mele!

– Da, treburile tale! Tot treaba ta a fost şi când ai rezervat camera 215 din hotel? Prima factura e din februarie 2009… acuma înţeleg tot! Niciodată nu m-ai iubit! M-ai minţit mereu! Ţi-ai găsit vreo pipiţă mai tânără!

– Nu-i adevărat! Eliza lucrează pentru noi!

– Da, văd cum lucrează! Mereu vineri seara îţi puneai costumul şi mergeai aranjat. De câte ori ţi-ai mai pus costumul pentru mine?

– Mioara te rog nu începe iar!

– Crezi că nu ştiu şi de vila din Poiană? Am vorbit cu doamna Rodica şi mi-a confirmat!

– Te rog opreşte-te, am treabă!

– Ştii ce, Sandule? S-a terminat! Acuma mă îmbrac şi merg cu hârtiile la mama soacra să ştie şi ea, s-a terminat, luni divorţăm!

– Mioara, lasa hârtiile! Tu nu înţelegi că alea… alo! Alo! Mioara mai eşti? Allooo!




– Avrame!

– Să trăiţi!

– Fă-le procesele verbale şi mi le laşi pe birou.

– Plecaţi?

– Da, am un caz, s-a ivit o urgenţă.

– Să trăiţi, am înţeles!

Acest articol a fost publicat în Proza și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

