Poem în două acte// de Maria Cârciumaru


Actul întâi. Câteva scene.
( un oraş jegos al naibii de ud,
multe drumuri inundate care duc la aceeaşi casă verde,
pe un zid înalt un desen proaspăt înfăţişând un căţel bucuros,
câteva valize aşezate pe o podea- unele închise şi goale,
altele deschise, dar tot goale,
un sandviş uscat împachetat în prima pagină a ziarului adevărul,
o femeie frumoasă pe jumătate uitată,
un bărbat tăcut care mângâie întruna căţelul cel bucuros.

pe fundal se aud din când în când
şoferi nervoşi care înjură oraşul şi claxonează insistent )

pe ştefan îl cunoscuse într-un autobuz murdar care aducea de două ori pe zi
oameni de la capătul lumii.
îl rugase mai întâi să îi composteze biletul alb
iar mai apoi jumătatea de viaţă pe care probabil o mai avea.
el era încă student pe atunci, sânziana poetă.

cum trecuseră ultimii doi ani nu ştim.
oamenii spun că se căsătoriseră de curând şi că domniţa aştepta un copil.
nu ştim sigur nici dacă cei doi chiriaşi ai casei cu iederă se iubeau sau nu.

am aflat doar că în dimineaţa zilei de 6 august
sânziana a plecat de acasă şi nu s-a mai întors niciodată.
avea în mâni o poşetă maro şi-o umbrelă.

Actul doi. Singura scenă.
( fără ploaie, fără şoferi, fără căţei bucuroşi,
şi neapărat fără valize.
o tăcere flămândă muşcă parcă din sandvişul uscat
şi din ultimul adevăr al acestei poveşti:
neputinţa- dracu s-o ia- de a uita cumva şi cealaltă jumătate a sânzianei )

ştefan circulă zilnic cu autobuze murdare,
compostează zâmbind
biletele tuturor femeilor frumoase care vin de la capătul lumii
le spune apoi că sânziana lui a fugit cu un actor,
că o iubeşte şi astăzi ca şi cum
nimic nu s-ar fi întâmplat.

se va întoarce într-o zi, eu i-am spus
că nu cred în sfârşituri,
doar în somnuri prea lungi.

Acest articol a fost publicat în Poezie și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la Poem în două acte// de Maria Cârciumaru

  1. Dan spune:

    M-as fi bucurat totusi daca mi s-ar fi cerut inainte acordul pentru publicarea fotografiei facute de mine si daca ar fi fost mentionata sursa…

  2. oranta spune:

    Dane,
    internetul e larg si standardele scazute… ca editor, imi cer scuze ca nu respect mereu criteriile formale ale copyrightului, in ce priveste pozele. Cu superbele tale imagini am sa respect legea. trimite-mi te rog pe comunitatea.oranta@yahoo.com id-ul tau de mess, ca sa iti pot cere acordul.

  3. oranta spune:

    p.s.

    poti sa-mi trimiti, pe orice cale gasesti tu, linkul cu sursa pt imaginea de mai sus? am cautat-o pe blogul tau vreo 10 min. si tot n-am dat de ea.

Lasă un răspuns

